18 marca 2011r – około 200 metrów w kierunku Poraja od stacji towarowej PKP „Częstochowa – Mirów”, na pociąg ciągnięty przez lokomotywę spalinową i składający się z trzynastu wagonów (11 wagonów ze smołą, dwa z benzylem), spadł zerwany fragment sieci trakcyjnej.

Cysterny groziły wybuchem, więc na miejsce natychmiast skierowano 5 zastępów PSP, w tym pluton ratownictwa chemicznego z JRG 2, jeden zastęp OSP, oraz dwa samochody z KM PSP Częstochowa.

Działania straży polegały na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia przed ewentualnym wybuchem. Prąd w sieci trakcyjnej został odłączony przez pracowników PKP Energetyka. Straż pożarna do przyjazdu pociągu ratowniczego PKP, miała zakaz zbliżania się do pociągu.

W czasie trwania akcji, dowódca został poproszony o zwolnienie zastępu 352[S]43 i o wysłanie go do wypadku samochodowego w okolicach Janowa. Zerwany fragment trakcji został usunięty przez pracowników PKP.

Zastępy biorące udział w akcji:

  • 350[S]84 SLKw Ford Focus – KM PSP Częstochowa
  • 350[S]92 SLOp Opel Astra II – KM PSP Częstochowa
  • 351[S]25 GCBA 8/50 Renault Kerax – JRG 1 Częstochowa

Pluton ratownictwa chemicznego z JRG 2 Częstochowa, w składzie:

  • 352[S]21 GLBA 1/2,5 Iveco Daily
  • 352[S]43 SRt Iveco 120-25/Magirus
  • 352[S]60 SCRChem Jelcz 415/Schmitz

Pozostałe siły i środki straży pożarnej:

  • 250[S]25 GCBA 8/48 Volvo FM12 – JRG CS PSP Częstochowa
  • 359[S]01 GBA 2,5/16 Mercedes Atego – OSP Częstochowa – Błeszno

Dodatkowo:

  • Pracownicy PKP Energetyka – pociąg ratowniczy PKP

Tekst/ zdjęcia: Tomek Matuszczyk/ ufo1994czwa

o autorze

Redakcja