Drabina dla CS PSP. Za mały budżet

Dzisiaj w Centralnej Szkole Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie odbyło się otwarcie ofert w przetargu na dostawę samochodu specjalnego z drabiną.

Przedmiotem postępowania przetargowego jest dostawa samochodu na podwoziu 4×2 z kabiną trzyosobową, silnikiem o mocy minimum 210 kW i skrzynią biegów automatyczną lub mechaniczną z automatycznym sterowaniem zmiany biegów. Zabudowa powinna być wykonana z materiałów odpornych na korozję, za kabiną, na całej szerokości przelotowa skrytka na sprzęt.

Wymagana jest drabina o wysokości ratowniczej minimum 30 metrów z ostatnim przęsłem łamanym, wyposażona w działko wodno-pianowe o wydajności min. 2000 l/min, suchy pion na najwyższym przęśle i kosz ratowniczy o udźwigu min. 400 kg. Maksymalny czas sprawiania drabiny – 85 sekund.

W wyznaczonym terminie do zamawiającego wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożyła firma Fire-Max, przedstawiciel Magirusa, jej wartość to 2 638 104 złotych brutto, drugą ofertę złożyło konsorcjum w składzie Rosenbauer Polska i Rosenbauer Karlsruhe GmbH & Co. KG , które za zrealizowanie zamówienia chce 2 780 501 złotych brutto.

Obie firmy zadeklarowały 60-miesięczną gwarancję, czas sprawiania drabiny mniej niż 75 sekund, automatyczny, komputerowy system tłumienia drgań przęseł, wysięg boczny drabiny 18 metrów i kosz ratowniczy o udźwigu min. 500 kg. W protokole z otwarcia ofert jedyną różnicą w parametrach jest moc silnika (netto), Fire-Max zaproponował podwozie z silnikiem 235 kW, a Rosenbauer – 213 kW.

Złożone oferty przekraczają jednak budżet Centralnej Szkoły PSP, która na zrealizowanie zamówienia zamierza przeznaczyć tylko 2 mln 450 tysięcy złotych brutto. O tym czy szkoła unieważni przetarg lub dołoży brakujące środki dowiemy się w ciągu najbliższych tygodni.

Foto. Michał Figzał/112Częstochowa 

Exit mobile version