Serię gry Emergency zna chyba każdy z czytelników naszego dziennika. Tych, którzy nie odrobili tego zadania domowego odsyłamy do działu „recenzje” gdzie krótko przeczytacie o tej produkcji. Tak jak każda z gier z czasem staje się nudna, dlatego twórcy Emergency dali graczom możliwość edycji planszy, parametrów, a także tworzenia modeli pojazdów oraz postaci ratowników.

Dla prawdziwych pasjonatów to nie koniec. Ci wytrwalsi potrafią tworzyć misje według swoich scenariuszy – jest to możliwe, ale stopień trudności sprawia, że nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić. Długo można by pisać o samej grze, ale do rzeczy. W tym tekście chcieliśmy przedstawić Wam produkcje polskich maniaków ratownictwa, graczy tej serii gry, którzy stworzyli polski PL-Mod tejże gry z polskimi pojazdami służb, postaci itp. Modyfikacja wzbogacona jest także o polskie sygnały dźwiękowe, oraz klika udogodnień tzn, skryptów.

Postanowiliśmy dowiedzieć się w jakim stadium są pracę nad pierwszą, pełną wersją moda, kto tworzy ten mod i jak wygląda praca nad tym niezwykłym, pełnym pasji przedsięwzięciem. Na pytania Emila Kozłowskiego, naszego czytelnika odpowiadał Radek – jeden z twórców PL Moda.

Emil (Remiza.com.pl): Mógłbyś opisać modyfikację?

Radek: Na chwilę obecną zawiera kilkadziesiąt pojazdów ratowniczych, które wielu z nas mija codziennie na ulicy, które wielu z nas ma w swoich rodzimych jednostkach. Wiele czeka jeszcze w naszym warsztacie na dopracowanie i będą pojawiać się z kolejnymi aktualizacjami. W pierwszej fazie projektu skupiamy się głównie na pojazdach. W dalszej części prac przewidujemy znaczne modyfikacje mapy, nowe skrypty, jak również prace nad stworzeniem nowych misji. Czy to się uda – Czas pokaże, a zapału do dalszej pracy nam nie brakuje. Premiera pierwszej odsłony już blisko.

E: Co zainspirowało was do stworzenia polskiego moda?

R: Każdy z nas jest swojego rodzaju indywidualnością, jednak połączyła nas pasja – mianowicie zamiłowanie do serii gier Emergency oraz dziecięce marzenia, jeśli tak to można nazwać. Chyba nie ma dziecka które by nie marzyło, żeby zostać strażakiem czy policjantem – niektórzy z członków Teamu związani są ze Strażą Pożarną, inni są po prostu pasjonatami. Można by powiedzieć, że to takie mało spotykane hobby. Od kiedy pojawiła się możliwość tworzenia własnych dodatków do Emergency – wtedy pojawiły się myśli, że można by stworzyć polskie jednostki i urzeczywistniać swoje marzenia w wirtualnym – ratowniczym świecie. Spróbowaliśmy swoich sił i całkiem dobrze nam idzie.

E: Kto bierze udział w projekcie?

R: Trudno powiedzieć ilu, ponieważ każdy może mieć wkład w prace nad projektem. Połączyło nas polskie forum fanów Emergency i tu się głównie spotykamy, omawiamy nasze plany i pomysły, jak również prezentujemy efekty naszych prac. Trzon zespołu tworzy kilka osób, jednak chętnie korzystamy z pomocy innych – dając im szansę sprawdzenia swoich możliwości i wykazania się umiejętnościami na polu modelowania 3d, grafiki komputerowej, czy pomocy merytorycznej. Każdy wkład pracy, nawet najmniejszy jest dla nas cenny.

E: Czego możemy spodziewać się w nowej wersji modyfikacji?

R: Na pewno większej grywalności. Więcej nie mogę powiedzieć, ponieważ chcemy, żeby to była niespodzianka dla tych co wytrwale czekają na premierę.

E: Wielu graczy czeka z niecierpliwością na wydanie moda, czy jesteś w stanie określić datę wydania?

R: Jak większość pewnie zauważyła – termin premiery nam się nieco wydłużył. Trudno jest podać konkretną datę, ponieważ nigdy do końca nie wiadomo jak przebiegną fazy tzw końcowego szlifu i testowania. Jednak z tego miejsca pragnę zapewnić, że jeszcze w tym roku PL Mod ujrzy światło dzienne.

E: Czy mógłbyś opisać jak wygląda praca nad modyfikacją?

R: W zespole dzielimy się pracą, ponieważ w pojedynkę trudno osiągnąć zamierzony efekt. Każdy z nas specjalizuje się w pewnej dziedzinie – w modelowaniu, w tworzeniu i mapowaniu tekstur, skalowaniu modeli, tworzeniu animacji, czy na końcu składaniem wszystkiego w całość w edytorze. Mamy wiele pomysłów, które czekają na realizację, jednak staramy się wspólnie wybierać to, nad czym obecnie pracujemy, tak aby czerpać z tego maksimum satysfakcji. Z racji odległości jakie nas dzielą, komunikujemy się przez Internet. Tą samą drogą przesyłamy sobie nasze małe arcydzieła, aby można było wszystko złożyć w całość i w efekcie czerpać radość z gry – gry polskimi jednostkami ratowniczymi.

Serdeczne podziękowania dla Radka za udzielenie wywiadu oraz udostępnienie screenów. Emilowi oczywiście dziękujemy za przeprowadzenie tej ciekawej rozmowy. Życzymy powodzenia ekipie maniaków Emergency, którzy swój cenny czas poświęcają dla wiernych graczy tej serii, aby jak to powiedział Radek – pograć polskimi jednostkami ratowniczymi.

o autorze

Redakcja