Kolejna, już szósta w tym roku drabina Magirusa dla Państwowej Straży Pożarnej.

4 października 2022 Fire-Max przekazał kolejną drabinę Magirusa dla Państwowej Straży Pożarnej. Dostawa jest efektem wygranego przetargu ogłoszonego w tym roku przez KW PSP w Katowicach.

M42L-AS trafia do JRG w Świętochłowicach na dwa miesiące przed wymaganym terminem.

W ramach realizacji zamówienia przeprowadzono pełną procedurę wymaganą w warunkach przetargu. Odbyła się inspekcja produkcyjna w Ulm, odbiór techniczno- jakościowy w zakładzie Magirusa, pełne (tygodniowe) szkolenie dla operatorów zgodnie z programem KG i na końcu odbiór faktyczny w siedzibie użytkownika, czyli w JRG Świętochłowice.  Drabina spełnia wszystkie wymagania specyfikacji przetargowej i posiada aktualne świadectwo dopuszczenia CNBOP.

M42L-AS, zakwalifikowana przez CNBOP do klasy SD 41, jest najwyższą drabiną łamaną zbudowaną na podwoziu dwuosiowym. Pod względem klasy wysokości przewyższa wszystkie inne drabiny oferowane na rynku w tej klasie. Jej wysokość ratownicza wynosi 41,53 metra co oznacza aż 1,5 metra więcej od wysokości wymaganej w przetargu przez Zamawiającego.

Pomimo swojej rekordowej wysokości ratowniczej drabina wyróżnia się niską wysokością transportową, która nie przekracza 3,5 metra. To pozwala na wjazd do niskich tuneli lub garaży.

Długość pojazdu tylko 11,1 m.

Na uwagę zasługuje również bardzo duży wysięg boczny drabiny z pięcioosobowym koszem RC500. Przy metodzie pomiaru zgodnej z normą PN-EN 14043 – dla jednej osoby w koszu wysięg boczny wynosi aż 19 metrów. To kolejny rekord w tej grupie pojazdów.  Oba parametry są bardzo użyteczne podczas eksploatacji drabiny i udowadniają dużą przewagę Magirusa nad innymi drabinami na rynku polskim. 

Magirus M42L-AS wykonana jest nowej w technologii “single extension” czyli najwyższym przęsłem wysuwanym pojedynczo, technologii, która gwarantuje lekkość, szybkość i znakomite parametry techniczne.

M42L-AS, standardowo wyposażona jest w automatyczny system stabilizacji wychyleń i drgań (CS), reagujący na zmiany obciążenia kosza oraz gwałtowne podmuchy wiatru. W odróżnieniu od rozwiązań innych firm system stabilizacji przęseł Magirusa działa w obu płaszczyznach: pionowej i poziomej. Jest to bardzo istotne w przypadku naporu wiatru z boku przęseł. A to zdarza się praktycznie każdego dnia pracy. Działanie systemu stabilizacji w obu płaszczyznach gwarantują wysokiej klasy czujniki zainstalowane na przęsłach drabiny. System CS to opatentowane rozwiązanie stosowane we wszystkich modelach drabin Magirusa. Tam, gdzie w grę wchodzi bezpieczeństwo nie ma miejsca na oszczędności.

Kosz drabiny RC500 dla 5 osób plus dodatkowo 50 kg z wygodną, centralną pozycją operatora.  W przedniej ścianie kosza wbudowano automatyczne działko wodno-pianowe o wydajności 2500 l/min. Pozwala to na błyskawiczne podanie wody zaraz po dotarciu na miejsce zdarzenia. Nie ma więc potrzeby instalowania działka lub zakładania dodatkowych łączników. Stała linia wodna jest ukryta w podwójnej podłodze kosza i nie stanowi przeszkody dla znajdujących się w nim osób. Nie jest też narażona na uszkodzenia z zewnątrz np. przez wystające elementy budynków lub gałęzie drzew. Działko jest zabudowane na stałe i automatycznie składane do jazdy.

Drabina M42L-AS została zbudowana na dwuosiowym podwoziu Iveco Eurocargo o DMC 18T, wyposażonym w skośne podpory Vario i 10-punktowy system podparcia (podpory + koła pojazdu) dzięki czemu masa pojazdu rozkłada się na większą ilość punktów podparcia.

Dodatkowo umiarkowana masa własna drabiny gwarantuje znaczna rezerwę w DMC i pozwala doposażyć pojazd w dużą ilość dodatkowego sprzętu, bez ryzyka przeciążenia pojazdu.

Drabina Magirus M42L-AS jest dostępna również w wersji ze skrętną tylna osią (HZL), która dostarczaliśmy już w tym roku do PSP i na która też posiadamy świadectwo dopuszczenia.

 

Exit mobile version