Kolejna umowa na dostawę drabiny Magirus M42L-AS dla Państwowej Straży Pożarnej

Dwa dni po podpisaniu umowy z KW PSP Szczecin, Fire-Max zawarł kolejną na dostawę drabiny Magirus. Tym razem Zamawiającym jest KW PSP w Katowicach a drabina trafi do KM PSP w Świętochłowicach.
 
Umowa dotyczy podobnej drabiny klasy SD41 – model: Magirus M42L-AS. Drabiny różnią się wyposażeniem m.in. innymi najaśnicami i brakiem systemu rozbudowanych kamer termowizyjnych itd.
W przetargu publicznym oceniana była cena, parametry techniczne i okres gwarancji. Okres gwarancji był podobny, ale oferta Fire-Max uzyskała najwyższą ilość punktów w zakresie ceny oraz parametrów technicznych. Oceniana była: wysokość ratownicza, system podparcia, wysięgi boczne i system tłumienia wahań.
 
Oferta Fire-Max została wybrana jako najkorzystniejsza.
 
Podobnie jak drabina dla Szczecina, M42L-AS dla Katowic będzie miała wysokość ratowniczą 41,5 metra (stąd klasa SD41, potwierdzona oficjalnie przez CNBOP) a to oznacza, że jest 1,5 metra wyższa od wysokości wymaganej w przetargu przez Zamawiającego.
 
Drabinę Magirusa wyróżnia też wysięg boczny z pięcioosobowym koszem RC500 – który dla jednej osoby w koszu wynosi aż 19 metrów i jest najwyższy w tej klasie drabin na rynku.
 
Drabina Magirus M42L-AS dla Katowic będzie posiadała ultranowoczesne sterowanie komputerowe (dwie jednostki dla podwozia i skośnych podpór, kolejne dwie dla sterowania pracą drabiny, jedna dla łamanego przęsła i jedna sterująca pracą kosza ratowniczego). Gwarantuje to bezpieczną i komfortową pracę oraz najwyższe parametry sprzętu.
 
Automatyczny system stabilizacji wychyleń i drgań (CS), który jest standardowo oferowany przez Magirusa od ponad 20 lat, będzie pracował zarówno w płaszczyźnie pionowej jak i poziomej. To co odróżnia go od innych rozwiązań na rynku – CS reaguje dodatkowo na uderzenia wiatru z boku przęseł. Działanie takie gwarantują czujniki zainstalowane bezpośrednio na przęsłach.
 
Kosz drabiny typu RC500 z centralną pozycją operatora. Dzięki temu stojący na wprost akcji operator ma zagwarantowany pełny przegląd sytuacji na zewnątrz oraz w koszu.
 
Na szczególną uwagę zasługuje zabudowane na stałe działko wodno-pianowe w koszu o wydajności min. 2500 l/min. Działko jest wbudowane w jego przednią ścianę, składane do jazdy i na stałe połączone z linią wodną drabiny.
 
Drabina zostanie zabudowana na dwuosiowym podwoziu Iveco o DMC 18T, wyposażonym w skośne podpory Vario i 10-punktowy system podparcia (podpory + koła pojazdu).
 
Umiarkowana masa własna drabiny pozwala na doposażenie w dużą ilość dodatkowego sprzętu, bez ryzyka przekroczenia dopuszczalnego DMC i przeciążenia pojazdu. Specjalny układ zabudowy parku drabinowego sprawi, że wysokość transportowa drabiny w najwyższym miejscu nie przekroczy 3,5 metra, co pozwoli na wjazd pojazdu do niższych tuneli lub garaży. Długość pojazdu w garażu tylko 11,1 m.
 
Dostawa drabiny jeszcze w tym roku.
Exit mobile version