Ministerstwo Infrastruktury skierowało do konsultacji projekt rozporządzenia zmieniający funkcjonowanie ratownictwa medycznego na lotniskach.
Obecnie zgodnie z rozporządzeniem lotniska, które obsłużyły powyżej 1 miliona pasażerów muszą mieć wyjazdowy zespół podstawowy, powyżej 3 milionów podstawowy zespół i ambulatorium, powyżej 5 milionów zespół specjalistyczny i ambulatorium.
Teraz resort wyrzuca ten fragment rozporządzenia do kosza i proponuje, żeby zarządzający lotniskiem w godzinach otwarcia zapewnił co najmniej kwalifikowaną pierwszą pomoc w postaci co najmniej dwóch ratowników, pomieszczenia spełniającego wymogi punktu pierwszej pomocy, niezbędne środki, w tym defibrylatory i inny sprzęt. Ponadto zarządca ma zapewnić skuteczną możliwość wezwania Zespołu Ratownictwa Medycznego.
W rozporządzeniu zapisano również, że ratownicy nie mogą wchodzić w skład funkcjonującej na lotnisku Lotniskowej Służby Ratowniczo – Gaśniczej.
Bez zmian pozostaje punkt dotyczący lotnisk, które obsługują powyżej 10 milionów pasażerów, czyli Lotnisko Chopina w Warszawie i Kraków Airport. Tam nadal będą musiały być wyjazdowe zespoły podstawowy i specjalistyczny.