Kto dostarczy wóz LSR-G Katowice? Dwóch chętnych

10 grudnia Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A otworzyło oferty złożone w przetargu na dostawę ciężkiego lotniskowego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla Lotniskowej Służby Ratowniczo – Gaśniczej Katowice-Pyrzowice.

Przedmiotem postępowania jest dostawa ciężkiego lotniskowego samochodu ratowniczo – gaśniczego z wysokoprężnym silnikiem o mocy min. 700 KM, skrzynią biegów automatyczną sterowaną elektronicznie, napędem 6×6 i kabiną przystosowaną do przewozu kierowcy, dowódcy i ratownika. Wymagana jest zabudowa modułowa wykonana z materiałów o podwyższonej odporności i posiadająca po dwie skrytki sprzętowe po każdej ze stron pojazdu.

Wóz powinien posiadać zbiornik wody o pojemności 12 000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 12 procent pojemności zbiornika wody, autopompę o wydajności min. 9000 l/min przy ciśnieniu 10 bar, agregat proszkowy 250 kg z 30-metrową linią szybkiego natarcia, działko dachowe wodno-pianowe o wydajności min. 6000 l/min, działko zderzakowe wodno-pianowo-proszkowe o wydajności 2500 l/min, dwie linię szybkiego natarcia: wysokiego i niskiego ciśnienia i maszt oświetleniowy.

Wraz z samochodem należy dostarczyć m.in. pilarkę łańcuchową, akumulatorowy zestaw oświetleniowy, klucze, drabinę, węże tłoczne i ssawne, zestaw PSP R-1, prądownice, detektor prądu, nożyce dielektryczne itp.

W wyznaczonym terminie do zamawiającego wpłynęły dwie oferty, na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 3 690 000 zł:

Konsorcjum Rosenbauer International i Rosenbauer Polska – 3 689 628,54 zł brutto, 36 miesięcy,

Integra B.RO.P z Gdyni – 3 441 540 zł brutto, 60 miesięcy. Firma ma w swojej ofercie samochody lotniskowe ratowniczo – gaśnicze firmy Kronenburg z Holandii.

Firma, która wygra będzie musiała dostarczyć wóz w ciągu 14 miesięcy od dnia podpisania umowy.  

Foto. Kronenburg

Exit mobile version