Firma Bocar wykonała za zamówienie Państwowej Straży Pożarnej osiem średnich samochodów ratowniczo – gaśniczych ze zwiększonym potencjałem ratownictwa kolejowego.

Samochody zostały zabudowane na podwoziu Mercedes Atego 1730 z napędem 4×4.

Każdy z nich posiada między innymi zbiornik wody o pojemności 2510 litrów, zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 10 proc. pojemności zbiornika wody, autopompę dwuzakresową  A16/8-2,5/40, działko wodno-pianowe, linię szybkiego natarcia, instalację zraszaczową i maszt oświetleniowy.

Do tego sprzęt: aparaty powietrzne z maską i sygnalizatorem bezruchu (6 kpl.), cztery butle zapasowe, motopompa pływająca, pompa zanurzeniowa elektryczna, armatura wodno-pianowa, drabiny, hydrauliczny wyważasz do drzwi, pilarka łańcuchowa, piła tarczowa, wentylator oddymiający, sprzęt burzący, agregat prądotwórczy, dyski ostrzegawcze, kamera termowizyjna, toksymetr wielogazowy, detektor promieniowania jonizującego, zestaw PSP R1, zestaw do tlenoterapii, skrzynka narzędziowa w kluczami, zestaw dielektryczny i zestaw hydrauliczny do ratownictwa kolejowego składający się z pompy hydraulicznej, rozpieracza ramieniowego, nożyc, cylindrów rozpierających, narzędzia ‘kombi’, wysokociśnieniowych poduszek pneumatycznych, zestawu podpór i klinów, zabezpieczenia poduszki powietrznej, zbijaków do szyb, przecinaka do pasów, osłon zabezpieczających maty, piły do szyb klejonych, łańcuchów i zestawu końcówek/adapterów.

Wartość zamówienia to 8 911 104 zł, co daje ponad 1,1 mln zł za jeden samochód.

Wozy zostały wykonane dla komend powiatowych i miejskich PSP w Sępólnie Krajeńskim, Zgierzu, Radomiu, Opolu, Ropczycach, Cieszynie, Działdowie i we Wrocławiu.

Foto. Bocar, KW PSP Toruń 

o autorze

Redakcja/Łukasz