Nowa legitymacja PSP. Projekt przekazany do opiniowania

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji skierowało do opiniowania projekt rozporządzenia w sprawie legitymacji służbowej strażaka Państwowej Straży Pożarnej.

Jak można przeczytać w uzasadnieniu, konieczność wymiany legitymacji służbowej strażaka Państwowej Straży Pożarnej wynika z wymogów zawartych  w ustawie z dnia 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lipca 2019 r. w sprawie wykazu dokumentów publicznych. Projekt zakłada dostosowanie wzoru legitymacji służbowej strażaka Państwowej Straży Pożarnej do obowiązującego w innych służbach podległych MSWiA wzoru legitymacji w formie karty z tworzywa sztucznego w formacie ID-1.

Nowa legitymacja to elektroniczna karta procesorowa z interfejsem bezstykowym w formie karty identyfikacyjnej o wymiarach 85,60 × 53,98 mm (ID-1) wykonanej z tworzywa sztucznego, z wbudowanym układem elektronicznym. Autorzy projektu oszacowali, że zakup jednego blankietu i koszt jego personalizacji to 62,02 zł.

W ramach pierwszej dostawy, która jest planowana na 2022 rok Państwowa Straż Pożarna zamówi ponad 34 tysiące legitymacji, pochłonie to blisko 2 mln 140 tys. zł. W kolejnych latach koszty te będą zdecydowanie niższe ponieważ legitymacje będą zamawiane tylko w związku z rotacją funkcjonariuszy PSP.   

Nowe legitymacje trafią do strażaków w służbie stałej, przygotowawczej i kandydackiej oraz do strażaków PSP pełniących służbę w Wojskowej Ochronie Przeciwpożarowej.

Rozporządzenie ma wejść w życie z dnie 1 października br.

Exit mobile version