7 grudnia szwedzka Scania zaprezentowała nową generację kabiny CrewCab. 

Kabina załogowa CrewCab, zbudowana na bazie kabiny P, jest dostępna w pojazdach nowej generacji w dwóch wariantach długości. Rozwiązanie będzie przydatne zwłaszcza dla służb ratowniczych i strażaków, którzy oczekują możliwości bezpiecznego i szybkiego transportu sprzętu i ludzi w tym samym czasie.

Nowa kabina Scania CrewCab o zmodularyzowanej konstrukcji jest przystosowana do wymogów produkcji wielkoseryjnej, co oznacza, że zapewnia tę samą jakość, komfort i bezpieczeństwo, jak inne nasze kabiny. Scania CrewCab jest wolna od kompromisów, choć będąc wysoce wyspecjalizowanym produktem, może być wykorzystywana do różnych, nawet najtrudniejszych zadań, podczas których w grę wchodzi ludzkie życie – powiedział Henrik Eng, dyrektor produktu w segmencie miejskim Scania Trucks.

Nasza nowa oferta pozwala na stworzenie optymalnego rozwiązania do każdego rodzaju zadań, w których wykorzystywane są kabiny załogowe. Bez żadnych ustępstw dotyczących bezpieczeństwa, jakości bądź czasu realizacji zamówienia. Scania CrewCab zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa na drodze – została wyposażona w doskonałe hamulce i znakomity silnik o mocy do 500 KM. Jest idealna dla służb, które muszą szybko reagować na wezwanie – dodał Eng.

Jakie zmiany?

Eksperci Scania szacują, że z wprowadzeniem nowych kabin CrewCab czas niezbędny do wyprodukowania typowego pojazdu ratowniczego został skrócony co najmniej o 30 procent. Kabiny są doskonale przygotowane do poprowadzenia wiązek elektrycznych i pneumatyki. Mają liczne, wytrzymałe punkty mocowania, a górny rząd otworów na ramie pojazdu może być wykorzystany przez firmę zabudowującą.

Drugi rząd siedzeń można dowolnie wyposażyć, m.in. w osobną klimatyzację manualną lub automatyczną, funkcjonującą w ramach typowego układu, bądź w ogrzewanie. Siedzenia z tyłu mogą zostać zamontowane jako indywidualne fotele lub szeroka ławka z kilkoma typami rozlokowania pasów bezpieczeństwa do wyboru, uwzględniającymi bezpieczeństwo osób noszących na sobie sprzęt ratowniczy.

Kolejna zmiana dotyczy stopnia prowadzącego do wnętrza kabiny – obecnie w zasięgu ręki znajduje się kilka, dobrze widocznych uchwytów do wsiadania. W ramach fabrycznych opcji oferowane są też dodatkowe dolne okno w drzwiach – Scania City Safe Window, wysoko umieszczony wlot powietrza oraz liczne typy przystawek odbioru mocy.

Scania CrewCab jest dostępna ze wszystkimi wersjami silników Scania DC09 i DC13, łączonymi z automatyczną skrzynią Allison lub zautomatyzowanymi skrzyniami wyposażonymi w Scania Opticruise.

Kiedy w Polsce?

Według naszych informacji nowe podwozia w wersji 4×2 i 4×4 do polskich firm, które dostarczają wozy straży pożarnej trafią w drugim kwartale 2018 roku.

Foto. Scania

o autorze

Redakcja/Ł
Kontakt: [email protected] www.facebook.com/lukaszsienickifoto/