Pomysł ma na celu nie tylko wskrzeszenie legendarnej Warszawy, ale również pokazanie jej w realiach XXI w. Samochód ma posiadać cechy starej Warszawy w połączeniu z nowoczesną technologią, materiałami najwyższej klasy oraz ręcznie wykonanym podwoziem i wnętrzem pojazdu.

Projektanci chcieli zostawić jak najwięcej z pierwotnej Warszawy. Mają nadzieję, że zmodernizowany pojazd w przyszłości również zasłuży na miano legendy. Samochód swoim wyglądem, wyposażeniem i wykonaniem ma przewyższać w swojej klasie luksusowe marki aut z całego świata.&Płyta podłogowa jest modyfkacją konstrukcji z BMW M5. Maksymalną prędkość jaką będzie można osiągnąć to 330km/h.

Dane:&

  • pięciolitrowy silnik V10 o mocy 607 KM.&
  • napęd na tył poprzez siedmiostopniową skrzynię półautomatyczną. ​
  • masa < 2000kg
  • koła 22″ 295/25
  • wymiary: dł/szer/wys 4880/1980/1420 [mm]
  • rozstaw osi: 2900mm

Dziesięć sztuk będzie dostępna w sprzedaży, a jedna zostaje przeznaczona na pokazy.&Liczymy na sprzedaż głównie w naszym kraju, gdzie Nowa Warszawa ma być perełką w zbiorach kolekcjonerskich. Niestety nie możemy ruszyć z linią produkcyjną, a bardziej pokazać, że w Polsce można zrobić coś innego, nowego. Koszt Nowej Warszawy będzie oscylował w okolicach 500 000 zł. – powiedział Michał Koziołek, dowodzący projektem „Nowa Warszawa”.

Premierowy pokaz prototypowego auta zaplanowany jest na maj/czerwiec 2014 roku na Zamku w Kliczkowie. Co sądzicie o takiej wersji SLOp?

o autorze

Redakcja