Nowe umundurowanie służbowe PSP. Zakupy tylko na poziomie województwa

Przetargi na nowe umundurowanie będą organizowały tylko komendy wojewódzkie Państwowej Straży Pożarnej.

Temat nowego umundurowania został poruszony w wywiadzie z Zastępcą Komendanta Głównego PSP nadbryg. Krzysztofem Hejdukiem, który ukazał się z w Przeglądzie Pożarniczym.

Hejduk poinformował, że przetargi na nowe umundurowanie dla strażaków będą organizowane na poziomie województw, by uniknąć kupowania mundurów z wolnej ręki na poziomie powiatów, jak to ma miejsce dzisiaj.

Takie przetargi pozwolą na racjonalne gospodarowanie budżetem i pilnowanie jakości. Nawiązaliśmy kontakt z Instytutem Włókiennictwa w Łodzi i mamy w planie przeprowadzenie szkolenia dla osób prowadzących postępowania przetargowe i dokonujących odbiorów w komendach wojewódzkich. Chodzi o to, by wiedzieli, na co zwracać uwagę. Być może przy pierwszych przetargach poprosimy o wsparcie odpowiedni instytut. Warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów. A z czasem sami zdobędziemy doświadczenie w odbiorach mundurów – powiedział.

W ramach nowej ustawy modernizacyjnej Państwowa Straż Pożarna ma zarezerwowane 100 milionów złotych na wymianę umundurowania.  

Według rozporządzenia wymiana ma potrwać dwanaście lat. Okazuje się, że to czas zakładający, że umundurowanie jest wymieniane bez dodatkowych środków, czyli normalna, systematyczna wymiana w ramach posiadanych środków.

Nadbryg. Krzysztof Hejduk szacuje, że dzięki ustawie modernizacyjnej może to potrwać trzy, góra pięć lat.

Nowe umundurowanie PSP. Rozporządzenie weszło w życie!

Nowe umundurowanie PSP. KG PSP opublikowała dokumentację
Exit mobile version