Podczas powodzi SHERP pokazał co potrafi

SHERPy, które znajdują się na wyposażeniu PSP pokazały podczas powodzi, że takie pojazdy są strażakom bardzo potrzebne.

Foto. PSP

Pojazdy SHERP przeznaczone na eksport produkowane są na co dzień w fabryce w Kijowie, która została otwarta w 2015 roku. Swego czasu była jeszcze fabryka Sankt Petersburgu, ale z wiadomych względów straciła ona wszelkie prawa do patentów i umów.

W 2023 roku Państwowa Straż Pożarna kupiła dziewięć pojazdów, trafiły komend w Mońkach, Hajnówce, Lubartowie, Chełmie, Gdyni, Ełku, Pile, Drawsku Pomorskim i do Akademii Pożarniczej. Wcze

Jest to model N1200 napędzany silnikiem Doosam D18 o mocy 55 koni mechanicznych, średnie spalanie to 4 litry/godzina pracy. Ma 3 metry wysokości, prawie cztery długości i 2,5 m szerokości. SHERP posiada innowacyjne opony chronione patentem. Są bezdętkowe, o bardzo niskim ciśnieniu oraz bieżniku idealnie dostosowanym do pokonywania najróżniejszych przeszkód.

W terenie SHERP porusza się z prędkością około 40 kilometrów na godzinę, może również pływać, wtedy osiąga prędkość 6 km/h.

foto. Mikołaj Dudek

Exit mobile version