PSP dba o ‘pozytywny’ wizerunek. Koniec z samowolką

Foto. August Borowski

Mazowiecka Komenda Wojewódzka PSP postanowiła zadbać o pozytywny wizerunek w formacji i wprowadziła zasady.

Według informacji, do której dotarliśmy, komendanci z podległych komend muszą każdorazowo otrzymywać zgodę komendanta wojewódzkiego na wykorzystanie wizerunku strażaka i obiektów Państwowej Straży Pożarnej. Dotyczy to nagrań, wywiadów i wykonywania zdjęć, które mają zostać opublikowane.

Z kolei w Warszawie strażacy mają zakaz publikowania zdjęć i filmów z wykonywania obowiązków służbowych, akcji, zabezpieczeń, szkoleń i tych w których wykorzystywany jest wizerunek Państwowej Straży Pożarnej, w tym umundurowanie, pojazdy, budynki itp. Dotyczy to prywatnych profili na portalach społecznościowych. Ewentualną zgodę musi wydać Naczelnik Wydziału Organizacyjnego lub oficer prasowy.

Za złamanie zakazu mogą zostać wyciągnięte konsekwencje służbowe.

Podobne zakazy obowiązują od dłuższego czasu w policji.  

Exit mobile version