Ruszył kolejny przetarg na nowe samochody dla PSP

Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie ogłosiła postępowanie przetargowe na dostawę dodatkowych samochodów ratowniczo – gaśniczych kategorii terenowej do gaszenia pożarów w trudno dostępnym terenie dla jednostek PSP.

Przedmiotem postępowania jest dostawa trzynastu średnich samochodów ratowniczo – gaśniczych kategorii 3 – terenowej na dwuosiowym podwoziu z napędem 4×4 z pojedynczymi kołami na tylne osi i silnikiem o mocy minimum 230 kW.

Samochody powinny posiadać zbiornik wody o pojemności 2500 – 3000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego o pojemności 10 procent pojemności zbiornika wody, autopompę dwuzakresową min. A16/8-2,5/40, system piany sprężonej, dwie wysokociśnieniowe linie szybkiego natarcia, maszt oświetleniowy i wciągarkę o sile uciągu min. 80 kN.

Na wyposażeniu znajdą się między innymi nadciśnieniowe aparaty powietrzne z butlą kompozytową, maską panoramiczną i sygnalizatorem bezruchu (6 kpl.), cztery zapasowe butle kompozytowe, węże W-75 (15 szt.), W-42 (10 szt.) i ssawne (4 szt.), przełączniki, rozdzielacze, prądownice, wytwornica pianowa, drabina nasadkowa, dwa składane zbiorniki wodne o pojemności 5000 litrów, pilarki łańcuchowe, zestaw R1, kasety wężowe (10 szt.), działko wodno-pianowe DWP 16, dwie lance gaśnicze itp.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będzie cena – 60%, parametry techniczne – 35% i gwarancja – 5%. Firma, która wygra przetarg na realizację zamówienia będzie miała czas do maja 2019 roku.

Wozy trafią do KP PSP Zgorzelec, KM PSP Bydgoszcz, KP PSP Parczew, KM PSP Gorzów Wielkopolski, KP PSP Nowy Targ, KP PSP Łosice, KM PSP Opole, KM PSP Tarnobrzeg, KM PSP Suwałki, KP PSP Bytów, KP PSP Starogard Gdański, KP PSP Włoszczowa i KP PSP Szczytno.

Wartość zamówienia to ponad 13 milionów złotych. Jak dowiedzieliśmy się w Małopolskiej Komendzie Wojewódzkiej PSP zakup jest realizowany w ramach oszczędności wygenerowanych w wyniku przeprowadzonych postępowań przetargowych w projekcie ‘Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym – etap I’.

Foto. facebook.com/FRGrzesiekKwiatkowski/

Exit mobile version