SLRr według PSP. Zatwierdzono standard wyposażenia

Komendant Główny PSP zatwierdził standard wyposażenia dla lekkiego samochodu rozpoznawczo – ratowniczego.

Od ponad dekady w Państwowej Straży Pożarnej funkcjonuje system standaryzacji pojazdów i innego sprzętu, którego celem jest ujednolicenie typów pojazdów, kontenerów itp. i ich minimalnego wyposażenia. Do tej pory standard wyposażenia opracowano dla 32 samochodów i kontenerów.

28 lutego Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej zatwierdził pierwszy w tym roku standard wyposażenia, który został opracowany dla lekkiego samochodu rozpoznawczo – ratowniczego.

Według dokumentu tego typu samochód powinien na stałe posiadać radiotelefon przewoźny w standardzie DMR TIER II dopuszczony w PSP, terminal przewoźny w standardzie TETRA z szyfrowaniem TEA 2, terminal AVL, hal holowniczy oraz gniazda elektryczne 12 V w kabinie i przedziale sprzętowych/bagażowym.

Na liście minimalnego wyposażenia znalazł się następujący sprzęt: zbijak do szyb z nożem do cięcia pasów, łom wielofunkcyjny, gaśnica proszkowa min. 4 kg, koc gaśniczy, dwie latarki akumulatorowe z ładowarką, dwie żółte (ledowe) przenośne lampy ostrzegawcze, rolka taśmy ostrzegawczej, po dwa radiotelefony i terminale noszone w standardzie DMR TIER II, zestaw ratownictwa medycznego R1 bez noszy typu deska i szyn Kramera.

Ponadto co najmniej jeden SLRR w powiecie powinien posiadać minimum 6-metrowy masz antenowy z osprzętem i radioprzemiennik pracujący w zakresie 136-174 MHz.

Ostatnia pozycja to dron minimum klasy C1 z kamerą na światło widzialne i światłami do lotów w dzień i w nocy. Jest to powiązane z rozwojem wykorzystania dronów w Państwowej Straży Pożarnej. Według przyjętego planu docelowo każda komenda PSP w kraju ma dysponować co najmniej jednym dronem klasy C1.

W standardzie dopuszczono również wyposażenie samochodu w wyciągarkę, dwa aparaty OUO, linę statyczną, agregat prądotwórczy, miernik wielogazowy.

Exit mobile version