MSWiA skierowało do konsultacji projekt rozporządzenia dotyczący wydawania świadectwa dopuszczenia CNBOP.
Rozporządzenie wprowadza modyfikacje przesłani niezbędnej do wydania świadectwa dopuszczenia dla pojazdu pożarniczego.
Podstawowym założeniem nowelizacji jest umożliwienie odejścia w procesie certyfikowania od rygorystycznych wymogów dotyczących norm emisji spalin, których stosowanie jest niejako warunkiem koniecznym wynikającym z tego, że dla wydania świadectwa dopuszczenia w obecnym stanie prawnym wymagane jest świadectwo homologacji pojazdu bazowego. Projekt zakłada możliwość uzyskania świadectwa dopuszczenia również przez pojazd o normach emisji spalin niższych niż aktualnie obowiązujące, jeżeli tylko będzie on spełniał warunki przewidziane przez przepisy rozporządzenia Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości z dnia 22 marca 2019 r. w sprawie pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Krajowej Administracji Skarbowej, Służby Więziennej i straży pożarnej (Dz. U. poz. 594) – napisano w OSR.
Według autorów dokumentu pojazd z EURO6 nie może być wykorzystywany do wszystkich zadań straży pożarnej, duże obciążenie i awaryjność jednostki napędowej ogranicza ich zdolności operacyjne. Z kolei pojazdy spełniające poprzednie normy EURO są mniej skomplikowane i nadają się do ciężkich i długotrwałych działań.
Projektowane przepisy wejdą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.