System stałych dyżurów w Państwowej Straży Pożarnej

foto. Łukasz Kornafel/AVIntegracje

Komendant Główny PSP wydał nową decyzję o utworzeniu systemu stałych dyżurów w Państwowej Straży Pożarnej.

Zgodnie z zarządzeniem stałe dyżury są uruchamiane w warunkach wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w związku z podwyższeniem gotowości obronnej państwa lub na potrzeby ćwiczeń.

Stałe dyżury są realizowane przez istniejące służby dyżurne w Komendzie Głównej PSP, komendach wojewódzkich, powiatowych, miejskich i we wszystkich szkołach PSP, natomiast w CNBOP-PIB i Centralnym Muzeum Pożarnictwa, jeśli zajdzie taka potrzeba są organizowane punktu kontaktowe.

W Komendzie Główne Państwowej Straży Pożarnej stałe dyżury są uruchamiane przez szefa MSWiA i są realizowane przez Dyrektora Krajowego Centrum Koordynacji Ratownictwa, a na pozostałych poziomach przez Komendanta Głównego PSP i komendantów wojewódzkich PSP.

Za koordynację funkcjonowania systemu odpowiada komórka organizacyjna KG PSP właściwa w sprawach obronnych.

Nowe Zarządzenie zastąpiło akt prawny z grudnia 2021 roku i zostało wydane na podstawie ustawy o obronie ojczyzny i decyzji MSWiA w sprawie systemu stałych dyżurów w resorcie spraw wewnętrznych i administracji.

W październiku Komendant Główny PSP wydał znowelizowane zarządzenie dotyczące e organizacji, składu oraz miejsca i trybu pracy Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej. W jego skład wchodzi kierownictwo Komendy Głównej PSP i przedstawiciele poszczególnych biur w KG PSP.

Exit mobile version