W dniu 20 stycznia 2012 roku na stacji rozrządowej Warszawa Główna Towarowa miał miejsce pożar lokomotywy.

Podczas manewrów lokomotywy SM42-944 ze składem zestawionym z wagonów osobowych i sześciu lokomotyw SU45 autor niniejszego materiału oraz pracownicy kolei spostrzegli dym wydobywający się z jednej z lokomotyw.

Zamknięte drzwi wejściowe do kabiny, utrudniony dostęp do podwozia SU45 oraz zwiększające się zadymienie zadecydowało o wezwaniu przez pracowników kolei straży pożarnej. Około godziny 14.40 na miejsce alarmowo przybyły dwa zastępy Państwowej Straży Pożarnej z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 2 w Warszawie. W między czasie kolejarze przestawili lokomotywę na tor usytuowany przy drodze. Dzięki temu strażacy mieli łatwiejszy dostęp do miejsca pożaru oraz nie został zablokowany ten fragment stacji kolejowej.

W podwoziu SU45-097 zapaliły się okładziny silnika. Za pomocą jednego prądu wody strażacy ugasili pożar oraz dokładnie sprawdzili wnętrze pojazdu. Akcja zakończyła się około godziny 15.20. Lokomotywy SU45 kilka godzin wcześniej przebyły swoją ostatnią drogę z Krzyża do Warszawy w celu fizycznej likwidacji na położonym niedaleko miejsca akcji złomowisku.

&

Siły i środki:

  • Volvo FL614 302[W]22 z JRG 2 Warszawa,
  • Man TGM 18.330 302[W]25 z JRG 2 Warszawa.

&

Tekst i zdjęcia: Piotr Strzałek.

o autorze

Redakcja