Czy da się skutecznie gasić “elektryki”?

Informacja o pożarze elektrycznego Mercedsa EQA w Tuchomiu obiegła już cały kraj. Jednostki straży pożarnej przybyłe na miejsce zdarzenia “szybko ugasiły” pożar. Problem pojawił się przy schładzaniu baterii napędzającej samochód.

Do tego procesu zużyto łącznie około 20 tysięcy litrów wody. Konieczne było zadysponowanie specjalnego kontenera z JRG3 w Gdańsku, który pochłonął aż 13 tysięcy litrów wody, która po zakończonych działaniach została przekazana do asenizacji. Działania trwały 21 godzin i 39 minut, w akcji wzięło udział 16 zastępów z państwowej i ochotniczej straży pożarnej.

Czy jest jakiś inny, przyjaźniejszy środowisku i szybszy sposób na chłodzenie baterii samochodu elektrycznego?

System EIS to opracowany przez niemiecką firmę Vetter GmbH system chłodzący i zabezpieczający samochody elektryczne. System jest funkcjonalny a w dodatku jest mały i lekki, więc nie zajmuje dużo miejsca w skrytce.

Jak przebiega proces gaszenia „elektryka” z wykorzystaniem systemu EIS?

Po ugaszeniu pożaru samochodu należy zamontować system EIS z pasami do przenoszenia pod pojazdem, napełnić go wodą, a następnie całość przetransportować w bezpieczne miejsce i poddać utylizacji.

https://youtu.be/kGaJOCAOaCc

Nigdy dotąd proces radzenia sobie z pożarami samochodów elektrycznych nie był tak prosty.

Jako sklep Remiza.pl mamy dla Was możliwość przetestowania tego systemu w Waszych jednostkach. Po więcej szczegółów zapraszamy do sklepu.

https://remiza.com.pl/sklep/E-VEHICLE-ISOLATION-SYSTEM-EIS/0

Exit mobile version