Miejskie Scanie dla warszawskiej straży pożarnej

Firma Szczęśniak zrealizowała zamówienie Komendy Miejskiej PSP w Warszawie na dostawę samochodów ratowniczo – gaśniczych.

W ramach zamówienia podstawowego warszawska komenda zamówiła dwa średnie samochody ratowniczo – gaśnicze, a następnie wykorzystano prawo opcji na dostawę dwów kolejnych.

Pod ich zabudowę wykorzystane zostało sprawdzone przez strażaków z dużych miasta podwozie Scania P360 4×2 z silnikiem o mocy 360 koni mechanicznych, automatyczną skrzynią biegów i pneumatycznym zawieszeniem. Kabina brygadowa, sześcioosobowa.

Zabudowa to konstrukcja samonośna, wykonana ze spawanych profili aluminiowych, poszycie wewnętrzne to blacha anodowana, a zewnętrzna lakierowana blacha aluminiowa. Posiada skrytki sprzętowe w układzie 3+3+1.

Zbiorniki wody i środka pianotwórczego zostały wykonane z polipropylenu. Ich pojemność to odpowiednio 2500 i 250 litrów. W tylnej części pojazdu umieszczona została autopompa Godiva o wydajności 2546 litrów na minutę, nad nią znajduje się linia szybkiego natarcia.

Do tego oczywiście maszt oświetleniowy i wyciągarka elektryczna o uciągu prawie 10 ton,

Nowe wozy

W pierwszej kolejności nowa Scania trafiła do Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 5, w której zastąpiła starszą Scanię z zabudową WISS i przekazaną do jednostki OSP na Podkarpaciu.

Gdzie trafiły pozostałe? Do Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 2, która do tej pory używała ‘średniaka’ z modułem proszkowym Volvo FL z 2013 roku. Pozostałe dwie otrzymali strażacy z JRG 6, która obecnie dysponuje Mildumem 4×4 i JRG 10, tam prawdopodobnie zastąpi tak jak w JRG 2 GBAPr, ale na podwoziu Renault Midlum.

Wartość jednego samochodu to ponad 1,6 mln zł brutto.  

To kolejne miejskie Scanie w stołecznych jednostkach PSP. W ubiegłym roku podobne wozy, ale z zabudową firmy WISS otrzymały JRG nr 4, 7 i 15.

foto. Szczęśniak

Exit mobile version