Po 42 latach firma Tatra Trucks zakończyła produkcję pojazdów serii 815, która jest znana również wśród polskich strażaków.
Tatra 815 została po raz pierwszy zaprezentowana w 1982 roku podczas Międzynarodowych Targów Maszynowych w Brnie. Od tamtego czasu wyprodukowano ponad 158 tysięcy pojazdów w najróżniejszej wersji, w tym wojskowej, strażackiej, budowlanej, a nawet jako holownik do wypychania i holowania samolotów.
W polskiej straży pożarnej Tatry 815 były i są znane głównie jako ciężkie samochody ratowniczo – gaśnicze. Głównymi dostawcami były firmy Karosa, Vatrosprem i Metz.
Z kolei firma Bronto Skylift wykorzystała dwa podwozia 815 do zamontowania na nich swoich podnośników. Do Zakładowej Straży Pożarnej Azoty Police trafiła Tatra 815 8×8 wyposażona 50-metrowy podnośnik, pojazd zakończył już swoją służbę, został sprzedany.
Drugi pojazd również nie służy już w straży pożarnej. Mowa o jedynym w Państwowej Straży Pożarnej podnośniku o wysokości 40 metrów na podwoziu 6×6, obecnie można go oglądać w Centralnym Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach.
Tatra Trucks skupia się w tej chwili na produkcji seryjnej pojazdów serii Force i Phoenix.