Od ponad 20 lat strażacy z LOTOS Straż dysponują jednym z najwyższych podnośników w polskiej straży pożarnej.
Pod zabudowę podnośnika wykorzystano czteroosiowe podwozie Scania P114 8×4, które dysponuje sześciocylindrowym silnikiem normy EURO 2 z turbodoładowaniem o mocy 340 koni mechanicznych. Do przewozu strażaków służy krótka kabina dwuosobowa.
Zabudowa to konstrukcja wykonana z profili stalowych, aluminium i blachy ryflowanej, posiada cztery skrytki sprzętowe.
Głównym elementem samochodu jest F54 HDT, czyli teleskopowy podnośnik wykonany przez firmę Bronto Skylift. Składa się on z pięciu sekcji roboczych i dwóch sekcji ramienia manewrowego. Poszczególne sekcje wysuwane są za pomocą dwustronnego cylindra i łańcucha sworzniowego.
Maksymalna wysokość robocza podnośnika to 54 metry, maksymalna wysokość ratownicza wynosi 51,8 m, a wysięg boczny to 21,5 m. Z kolei maksymalny wysięg roboczy poniżej gruntu to 5 metrów.
Na końcu ramienia manewrowego zamontowano kosz ratowniczy o udźwigu 400 kilogramów, fabrycznie został wyposażony w działko wodno-pianowo-proszkowe o wydajności 3800 litrów na minutę i 9 kilogramów na sekundę.
Suchy pion umieszczony na sekcjach wykonany jest ze stali nierdzewnej, a proszek podawany jest za pomocą węża wysokociśnieniowego umieszczonego na bębnie.
Stabilną pracę podnośnika zapewniają cztery wysuwane hydraulicznie podpory.
Jest to jeden z dwóch podnośników będących na wyposażeniu Zakładowej Straży Pożarnej LOTOS Straż. W 2021 roku jednostka wzbogaciła się o 81-metrowy podnośnik na podwoziu Scania P450.