Od kilku tygodni na wyposażeniu Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej Portu Lotniczego w Gdańsku znajduje się nowy samochód ratowniczo – gaśniczy.
Jest to ciężki samochód ratowniczo – gaśniczy FELIX zaprojektowany i wykonany przez firmę Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych.
Pod zabudowę wykorzystano dwuosiowe podwozie Felix T26-700 z napędem 4×4, silnikiem o mocy 700 KM i automatyczną skrzynią biegów. Do przewozu załogi służy jednomodułowa, dwudrzwiowa kabina w układzie siedzeń 1+1+1+1. Zabudowa pojazdu została wykonana z aluminium i kompozytu poliestrowego, posiada sześć skrytek sprzętowych.
Felix na wyposażeniu posiada zbiornik wody o pojemności 6000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 720 litrów, agregat proszkowy o pojemności 250 kg z linią szybkiego natarcia, autopompę Ruberg L2-280 o wydajności 7000 litrów na minutę przy ciśnieniu 10 bar, wodno-pianową linię szybkiego natarcia i instalację zraszaczową. Do tego dwa działka: zderzakowe o wydajności 1500 l/min, 8 kg/s proszku i dachowe o wydajności 2250/4500 l/min. Wymiary wozu to 10 metrów długości, trzy metry szerokości i 3,8 m wysokości.
Jest to pierwszy Felix 4×4 dostarczony polskiemu odbiorcy przez firmę Wawrzaszek ISS, kosztował 2 mln 550 tysięcy złotych. W tej chwili w Polsce są cztery samochody z rodziny FELIX, wersję 8×8 użytkuje LSRG Wrocław-Strachowice, 6×6 LSRG Rzeszów-Jasionka, a 4×4 LSRG Gdańsk.
Foto. materiały producenta