Od 1996 roku Państwowa Straż Pożarna w Kędzierzynie-Koźlu posiada na wyposażeniu ciężki samochód gaśniczy proszkowy.
Pod zabudowę firma Rosenbauer wykorzystała trzyosiowe podwozie Steyr 32S36 z napędem 6×4. Posiada silnik o mocy 360 koni mechanicznych, manualną skrzynię biegów i kabinę przystosowaną do przewozu trzech strażaków.
Zabudowa to konstrukcja wykonana ze stali węglowej i aluminium, posiada siedem skrytek sprzętowych w układzie 3+3+1, które są zamykane drzwiami i klapą. Dach w formie podestu roboczego.
Głównym elementem pojazdu jest agregat proszkowy Total P3000, który składa się z dwóch stalowych zbiorników o łącznej pojemności 6000 kilogramów oraz stalowych butli z azotem, każda o pojemności 50 litrów.
Do podawania proszku wykorzystywane są dwie 30-metrowe proszkowe linie szybkiego natarcia o wydajności 5 kilogramów na sekundę oraz umieszczone na zabudowie tuż za kabiną działko RM60MP o regulowanej wydajności od 20 do 40 kilogramów na sekundę.
Na co dzień pojazd znajduje się w podziale bojowym Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu. To największy tego typu pojazd w Państwowej Straży Pożarnej, ale nie największy w kraju. LOTOS Straż w Gdańsku dysponuje MAN-em typu GCPr 10000.