Podlaska Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej rozstrzygnęła przetarg na dostawę samochodów specjalnych z drabiną mechaniczną.
Dla przypomnienia, postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwie części. Część A polega na dostawie samochodu niskopodwoziowego z silnikiem o mocy min. 210 kW, automatyczną skrzynią biegów, kabiną trzyosobową i tylną oś skrętną. Wymagana jest drabina o wysokości ratowniczej min. 30 metrów z ostatnim przęsłem łamanym wyposażona w kosz ratowniczy o udźwigu min. 500 kg. Z kolei część B to dostawa samochodu specjalnego na podwoziu z napędem 4×2, silnikiem o mocy min. 210 kW, automatyczną skrzynią biegów i trzyosobową kabiną. Jeśli chodzi o drabinę to powinna ona mieć 40 metrów, ostatnie przęsło łamane i kosz ratowniczy o udźwigu 500 kg.
W wyznaczonym terminie wpłynęły tylko oferty firmy Fire-Max, przedstawiciela Magirusa w Polsce i zostały one uznane za najkorzystniejsze. Firma wykonanie części A wyceniła na 3 907 464 zł brutto, a część B na 3 932 925 zł brutto.
Jakie drabiny trafią do strażaków?
W ramach zamówienia do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie trafi pierwsza od wielu lat niskopodwoziowa drabina M 32 L-AS n.B. HZL z przęsłem łamanym i koszem ratowniczym o udźwigu 500 kg na podwoziu Iveco Eurocargo FF160E32 4×2 z tylną osią skrętną.
Drugą drabinę otrzyma Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku. Będzie to model M 42 L-AS HZL z przęsłem łamanym i koszem ratowniczym o udźwigu 500 kg. Zostanie ona umieszczona na podwoziu Iveco Eurocargo FF180E32 4×2.
Samochody powinny trafić do komend na początku przyszłego roku.
Warto wspomnieć, że pod koniec 2020 roku firma Fire-Max zdobyła warte ponad osiem milionów złotych zamówienie na dostawę 30-metrowych drabin do komend w Gdyni, Gliwicach i Złotowie. Zostaną dostarczone w 2022 roku.
Foto. Magirus