Firma Ładziński Produkcja Specjalistycznych Pojazdów podczas targów IFRE-EXPO zaprezentowała po raz pierwszy swój średni samochód ratowniczo – gaśniczy.
Pod zabudowę wykorzystano miejskie podwozie Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton, które posiada silnik o mocy 240 KM, manualną skrzynię biegów, kabinę sześcioosobową, resory paraboliczne wzmocnione na obu osiach, blokada mechanizmu różnicowego, stabilizator przechyłów i układ kierowniczy ze wspomaganiem hydraulicznym.
Zabudowa to konstrukcja szkieletowa wykonana z profili i blach aluminiowych anodowych, łączona z ramą pośrednią przez skręcanie. Posiada pięć skrytek sprzętowych, po dwie z prawie i lewej strony i jedną z tyłu, zamykane żaluzjami wodno- i pyłoszczelnymi. Dach w formie podestu roboczego.
Samochód prezentowany na targach został wyposażony między innymi w kompozytowe zbiorniki wody o pojemności 2500 litrów i środka pianotwórczego 250 litrów, autopompę Rosenbauer N25 o wydajności 2500 litrów na minutę przy ciśnieniu 8 bar, działko wodno-pianowe DWP 8/16/24, 50-metrową linię szybkiego natarcia, ręczny dozownik środka pianotwórczego z dozowaniem 3 i 6 %, maszt oświetleniowy, wyciągarkę elektryczną o uciągu 8 ton i dwie linie tłoczne z nasadami 75 po prawej i lewej stronie.
Ile kosztuje?
Dowiedzieliśmy, że za samochód trzeba zapłacić 850 – 900 tysięcy złotych. Wszystko jednak zależy od zamówienia.