Mercedes Atego na krakowskim lotnisku

Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice została doposażona w nowy lotniskowy samochód szybkiej interwencji dostarczony przez firmę Rosenbauer.  

Samochód zabudowano na podwoziu Mercedes Benz Atego 1530 4×2. Jednostką napędową jest silnik o mocy 220 KW spełniający normę EURO 6. Zastosowano automatyczną skrzynię biegów Allison 3000PR. Do przewozu strażaków służy kabina przystosowana do transportu czterech strażaków, w przedziale załogi, który jest zintegrowany z zabudową dwa siedzenia zostały zamontowane przeciwnie do kierunku jazdy, posiadają mocowania na aparaty ODO.

Zabudowa Rosenbauer CL to lekka konstrukcja wykonana z ciętych laserowo płyt aluminium i płyt warstwowych, posiada dwie skrytki sprzętowe zamykane i otwierane elektrycznie, również z kabiny kierowcy. Dach wykonany w formie podestu roboczego.

Wóz został wyposażony w zbiornik wody o pojemności 2000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 300 litrów, autopompę NH25 o wydajności 2000 litrów na minutę przy ciśnieniu 10 bar i 400 l/min przy 40 barach, system piany sprężonej CAFS i generator prądu EPS XT o mocy około 9 kVA. Z przodu pojazdu znajduje się działko zderzakowe RM 15C o wydajności 1500 litrów na minutę przy 10 barach.  

Mercedes będzie wykorzystywany przez strażaków do zabezpieczenia tankowania samolotów, neutralizacji substancji ropopochodnych rozlanych na drogach operacyjnych lotniska i działań ratowniczo – gaśniczych poza lotniskiem, w tym w ramach Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.

W ubiegłym roku jednostka brała udział w 52 zdarzeniach na południowej obwodnicy Krakowa.

Zakup samochodu został sfinansowany z budżetu lotniska, dokładnej kwoty nie podano.

Foto. Rosenbauer

Exit mobile version