Firma Szczęśniak Pojazdy Specjalne wykonała na zamówienie Państwowej Straży Pożarnej ciężkie samochody ratownictwa technicznego.
Pod zabudowę wykorzystane zostało trzyosiowe podwozie Scania P450 z napędem 6×6 i kabiną przystosowaną do przewozu trzech strażaków. Nadwozie to klasyczna konstrukcja, która posiada osiem skrytek sprzętowych zamykanych żaluzjami aluminiowymi i klapami. Dach w formie podestu roboczego.
Z tyłu pojazdu umieszczony został żuraw hydrauliczny HMF 2820K RCS o maksymalnym udźwigu 5730 kg i maksymalnym wysuwie 10,3 m. Natomiast z przodu znajduje się wyciągarka hydrauliczna o uciągu 8172 kg.
Każdy samochód został wyposażony między innymi w generator prądu o mocy 20 kVA, przenośny agregat prądotwórczy, maszt oświetleniowy, maszt przenośny, zestaw oświetleniowy, trzy zestawy narzędzi hydraulicznych, pomocnicze narzędzia ratownicze, podpory hydrauliczne, zestaw pokrowców, podpory mechaniczne, zestawy poduszek pneumatycznych, pilarki, elektronarzędzia, narzędzia nieiskrzące, podręczny sprzęt burzący, lanca tlenowa do cięcia termicznego, zestaw PSP R1, defibrylator, sprzęt ochronny, drabiny, zestaw do oznakowania miejsca działań, wentylator nadmuchowo-wyciągowy, sprzęt pomiarowy, kamera termowizyjna, tablet, zestaw do usuwania niewielkich rozlewisk itp.
Państwowa Straż Pożarna zamówiła cztery takie samochody o łącznej wartości 10 630 644 zł, co daje ponad 2,6 mln zł za jeden samochód.
Trafiły one do Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 6 w Warszawie (306[W]43), Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 7 w Poznaniu (307[P]43) oraz Jednostek Ratowniczo – Gaśniczych w Stargardzie (531[Z]43) i Świebodzinie (421[F]43).
Foto. dzięki Szczęśniak PS