We wtorek Komitet Stały Rady Ministrów przyjął w trybie obiegowym nowy statut Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej.
Nowelizacja statusu zakłada kilka zmian w strukturze Komendy Głównej PSP.
I tak, Biuro Planowania Operacyjnego zmieni nazwę i wróci do korzeni, po wejściu w życie rozporządzenia będzie to Krajowe Centrum Koordynacji Ratownictwa (bez ‘i Ochrony Ludności’). Zmiana ma podkreślać jedno z głównych zadań biura, czyli koordynację działań na poziomie krajowym realizowanych przez SK KG PSP.
Nazwę zmienią jeszcze dwa biura. Biuro Nadzoru zostanie przekształcone w Biuro Kontroli, Skarg i Wniosków, a Biuro Bezpieczeństwa Informacji stanie się Biurem Informatyki i Łączności.
W Komendzie Głównej PSP zostaną utworzone dwie samodzielne komórki organizacyjne – Biuro Współpracy Międzynarodowej i Inspektorat Ochrony Informacji Niejawnych i Spraw Obronnych. Z kolei samodzielne stanowisko Audytu Wewnętrznego będzie się znajdowało w strukturze Biura Kadr.
Ostatnie spore zmiany organizacyjne w Komendzie Głównej PSP przeprowadzono w 2021 roku.