Czescy strażacy od lat inwestują w specjalistyczny sprzęt inżynieryjny, teraz do służby trafiły dwa pojazdy mostowe.
Pojazdy zostały zabudowane na podwoziu TATRA T815–7TDR41.331 8×8.1R, które są napędzane silnikiem V8 TATRA o mocy 300 kW, spełniającym normę EURO 3. Kabina przystosowana jest do przewozu czterech osób.

Jego głównym elementem jest bardziej znany z wojskowych zastosowań most AM-70 EX o konstrukcji nożycowej i długości ponad 12 metrów, na końcu znajdują hydrauliczne podpory. . Szerokość mostu to 3,5 metra, a nośność 73 tony w przypadku pojazdów kołowych i 63 tony w przypadku pojazdów gąsienicowych.

Istnieje możliwość łączenia mostów co pokazała firma Tatra w miejscowości Česká Ves na terenach dotkniętych ubiegłoroczną powodzią, w pobliżu Głuchołaz.

foto. Tatra, Excalibur Army