Polskie Porty Lotnicze S.A. (PPL), zarządzające Lotniskiem Chopina, oraz Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej m.st. Warszawy (KM PSP) podpisały dziś nowe porozumienie, które wzmacnia bezpieczeństwo w sytuacjach kryzysowych na największym polskim lotnisku. Dokument, zawarty na czas nieokreślony, sygnowali st. bryg. Roman Krzywiec, komendant miejski PSP m.st. Warszawy oraz członkowie zarządu PPL S.A. – Marcin Danił i Adam Sanocki.
Porozumienie precyzuje zasady współpracy w sytuacjach kryzysowych, takich jak awarie samolotów, pożary czy skażenia chemiczne, opierając się na Planie Działania
w Sytuacji Zagrożenia (PDSZ). Określa ono m.in. minimalną liczbę sił i środków PSP kierowanych na miejsce zdarzenia, co gwarantuje szybką reakcję.
„To więcej niż formalność – to nasza gwarancja, że w razie potrzeby właściwie służby zadziałają jak jeden organizm, chroniąc życie i zdrowie naszych pasażerów oraz pracowników” – podkreśla Marcin Danił, członek zarządu PPL ds. finansowo-handlowych, p.o. prezesa zarządu PPL.
Współpraca przyniesie korzyści zarówno pasażerom, jak i pracownikom lotniska, dzięki regularnym wspólnym szkoleniom Lotniskowej Straży Ratowniczo – Gaśniczej (LSRG) i PSP m.st. Warszawy, ćwiczeniom i wymianie informacji o gotowości służb. To pozwoli utrzymać najwyższe standardy bezpieczeństwa i dostosować je do zmieniających się potrzeb.
„To partnerstwo to nie tylko odpowiedź na dzisiejsze wyzwania, ale i inwestycja w przyszłość. Razem z PSP budujemy system, który będzie służył milionom podróżnych przez lata” – dodaje Adam Sanocki, członek zarządu PPL ds. strategii i marketingu.
Porozumienie weszło w życie z chwilą podpisania i będzie na bieżąco aktualizowane, by sprostać nowym wyzwaniom lotnictwa cywilnego. To kolejny krok w kierunku uczynienia Lotniska Chopina wzorem bezpieczeństwa w Polsce.
informacja prasowa/Lotnisko Chopina