Ponad 130 tysięcy litrów wody. Tyle mogą przewozić samochody ratowniczo – gaśnicze, które weszły w skład modułu GFFFV POLAND działającego we Francji.
Najwięcej wody może przewozić oczywiście cysterna. W module jest taka jedna, na co dzień znajduje się na wyposażeniu Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 2 w Wałbrzychu. Zestaw składa się z ciągnika siodłowego Mercedes Actros 2644 i naczepy-cysterny o pojemności 25 tysięcy litrów. Na wyposażeniu znajduje się armatura pożarnicza i motopompa Tohatsu M12/8.
Kolejne ‘potwory’ wykorzystywane do przewozu wody posiadają zbiorniki o pojemności od 8000 do 9500 litrów. To MAN TGS 33.460 z JRG Łobez i Scanie G480 z JRG 1 Legnica i JRG Nowa Ruda, G440 z JRG 1 Szczecin, P410 z JRG Szczecin i R480 z JRG Kołobrzeg.
Pozostałe średnie i ciężkie MAN-y, Renault, Scanie i Iveco dysponują zbiornikami wody o pojemności od 2500 do 5000 litrów.
Foto. 112Polkowice, Kacper Lorent