Dzisiaj w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Toruniu odbyło się otwarcie ofert w przetargu na dostawę samochodów z rotatorem.
Przedmiotem postępowania jest dostawa siedmiu ciężkich samochodów ratownictwa technicznego do usuwania skutków kolizji drogowych z rotatorem. Zamówienie zostało podzielone na dwie części: A – 3 samochody, B – 4 samochody.
Według specyfikacji każdy samochód powinien posiadać napęd 8×4, silnik o mocy min. 360 kW, skrzynia biegów automatyczna lub mechaniczna z automatycznym sterowaniem zmiany biegów i kabiną dwudrzwiową, 2 lub 3 osobową. Zabudowa musi zostać wykonana z aluminium i jego stopów lub stali nierdzewnej, kompozytów, tworzywa sztucznego.
Za kabiną na ramie pośredniej należy zamontować wysięgnik z funkcją dźwigu typu rotator napędzany hydraulicznie o udźwigu (wsunięte ramię) min. 40 ton pod kątem 30 stopni i min. 50 ton pod kątem 50 stopni. Z tyłu powinno znaleźć się ramię holownicze służące do holowania i podnoszenia uszkodzonych pojazdów o udźwigu min. 8,8 t przy złożonym ramieniu i min. 6,5 t przy maksymalnym wysuwie.
Jeśli chodzi o wyciągarki to zamawiający wymaga siedmiu o napędzie hydraulicznym, które będą pracowały niezależnie od siebie, z możliwością pracy równoczesnej. Wymagana jest jedna o uciągu min. 30 ton, dwie o uciągu min. 20 ton zamontowane na wysięgniku rotatora, dwie pomocnicze na kolumnie rotatora o uciągu min. 9,5 t i dwie zamontowane na przednich podporach o uciągu min. 12,5 t.
Do tego zestaw łańcuchów i zawiesi, narzędzia, rolki serwisowe itp.
Otwarcie ofert
W wyznaczonym terminie swoje oferty złożyły dwie firmy – Szczęśniak Pojazdy Specjalne i Wawrzaszek ISS.
Firma Szczęśniak w części A złożyła ofertę o wartości 11 024 982 zł brutto, a w części B – 14 699 976 zł brutto. Zaoferowała podwozie z silnikiem o mocy 390 kW.
Z kolei firma Wawrzaszek ISS zrealizowanie części A wyceniła na 12 915 000 zł brutto, a części B na 17 220 000 zł brutto. Zaoferowano podwozie z silnikiem o mocy 537 kW.
Wszystkie oferty przekraczają budżet. Państwowa Straż Pożarna na zakup samochodów zamierza przeznaczyć 25 mln 200 tys. zł, z czego na część A 10 800 000 zł, a na część B 14 440 000 zł.
Jest to drugi przetarg, poprzedni został unieważniony z powodu przekroczenia budżetu.
Odbiorcy
Samochody mają trafić do komend powiatowych i miejskich w Świeciu, Gdańsku, Ostródzie, Brzegu, Kielcach, Świebodzinie i we Wrocławiu.