Komendant Główny PSP zatwierdził dokument określający proces naboru do szkół pożarniczych kształcących w zawodzie technik pożarnictwa.
Przypominamy, kształcenie w zawodzie technik pożarnictwa realizują Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie i Szkoły Aspirantów PSP w Krakowie i Poznaniu.
Zgodnie z przyjętym planem w każdej powyższej szkole dokumenty należy składać do 31 maja br., trzeba do nich dołączyć dowód wpłaty za postępowanie rekrutacyjne, które w tym roku wynosi 200 złotych.
Pierwszym etapem procesu naboru jest postępowanie rekrutacyjne, czyli weryfikacja podań i dokumentów oraz ustalenie punktów rekrutacyjnych. Później przychodzi czas na testy.
W dniach od 30 czerwca do 2 lipca w szkołach przeprowadzony zostanie test sprawności fizycznej: bieg po kopercie, podciąganie na drążku, beep test. Wyniki zostaną ogłoszone 3 lipca.
10 lipca odbędzie się test z pływania. Tego samego dnia zostaną opublikowane wyniki z testu oraz lista kandydatów, którzy zaliczyli testy.
Od 10 lipca należy dostarczyć świadectwa dojrzałości, aneksy do świadectw lub ich kopie potwierdzone notarialnie oraz wystawione w 2025 roku zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
Lista wstępnie zakwalifikowanych osób zostanie opublikowana 11 lipca do godziny 14. Później kandydatów czeka komisja lekarska.
Dokładne informacje znajdziecie poniżej.