SHERPy, które znajdują się na wyposażeniu PSP pokazały podczas powodzi, że takie pojazdy są strażakom bardzo potrzebne.
Pojazdy SHERP przeznaczone na eksport produkowane są na co dzień w fabryce w Kijowie, która została otwarta w 2015 roku. Swego czasu była jeszcze fabryka Sankt Petersburgu, ale z wiadomych względów straciła ona wszelkie prawa do patentów i umów.
W 2023 roku Państwowa Straż Pożarna kupiła dziewięć pojazdów, trafiły komend w Mońkach, Hajnówce, Lubartowie, Chełmie, Gdyni, Ełku, Pile, Drawsku Pomorskim i do Akademii Pożarniczej. Wcze
Jest to model N1200 napędzany silnikiem Doosam D18 o mocy 55 koni mechanicznych, średnie spalanie to 4 litry/godzina pracy. Ma 3 metry wysokości, prawie cztery długości i 2,5 m szerokości. SHERP posiada innowacyjne opony chronione patentem. Są bezdętkowe, o bardzo niskim ciśnieniu oraz bieżniku idealnie dostosowanym do pokonywania najróżniejszych przeszkód.
W terenie SHERP porusza się z prędkością około 40 kilometrów na godzinę, może również pływać, wtedy osiąga prędkość 6 km/h.
foto. Mikołaj Dudek