W środę 17 lutego, po 11 dniach strażacy zakończyli akcję w archiwum Urzędu Miasta Krakowa i przekazali miejsce zdarzenia właścicielowi.
Pożar wybuchł w sobotę 6 lutego po godzinie 20. Ogień objął dwie hale archiwum, w których znajdowało się około dwadzieścia tysięcy metrów bieżących dokumentów. Jak informuje serwis Krakow112.pl, w działania zaangażowano ponad 130 zastępów Państwowej Straży Pożarnej.
W działania zaangażowano następujące siły i środki:
Komenda Główna PSP:
– 120-96 – SLOp Mercedes
Komenda Wojewódzka PSP w Krakowie:
– 220-90 – SLRr Toyota
– 220-93 – SLOp Skoda
– 220-95 – SLOp Toyota
– SLOp Land Rover
Komenda Miejska PSP w Krakowie:
– 300-81 – SLKw Ford
– 300-83 – SLKw Renault
– 300-85 – SLOp Fiat
– 300-91 – SLRr Mitsubishi
– 300-92 – SLOp Fiat
– 300-93 – SLOp Renault
– 300-96 – SLOp Skoda
– 300-97 – SLOp Ford
– 300-98 – SLRr Mitsubishi
Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 1 PSP Kraków:
– 301-21 – GBARt 2,5/16 Volvo
– 301-22 – GBARt 2/16 Mercedes. Samochód wyposażony w system gasząco-tnący “COBRA” oraz system piany sprężonej CAFS.
– 301-25 – GCBAPrRt 4,5/32 – 250 Scania. Samochód wyposażony w 250kg zbiornik proszkowy
– 301-44 – SLRtBA Iveco
– 301-51 – SCD-30 Iveco
– 301-58 – SRMed Iveco – samochód wsparcia medycznego
– 301-81 – SLKw Peugeot
– 301-90 – SLRr Suzuki
– 300-90 – SLRr Mercedes wraz z Oficerem Operacyjnym SKKM
– Przyczepa wraz z samojezdnym agregatem oddymiającym
– 301P5 – przyczepa gospodarcza
JRG-2 PSP Kraków / SGRT “KRAKÓW-2”:
– 302-21 – GBARtPr 2/24 +750 Renault – samochód wyposażony w 750kg zbiornik proszkowy
– 302-25 – GCBA 6,5+4/64 MAN
– 302-26 – GCBARt 4/24 Volvo
– 302-51 – SCD-37 Iveco
– 302-41 – SCRd Rotator Renault
– 302-44 – SCRt Scania
– 302-46 – SLOn Lublin – samochód oświetleniowy
– 302-81 – SLKw Peugeot
– 302-90 – SLRr Suzuki
JRG-3 PSP Kraków:
– 303-21 – GBARt 3/28 Renault
– 303-25 – GCBARt 5/32 MAN
– 303-27 – GCBA 6+4/64 MAN
– 303-39 – GCBM 25/32 Iveco / cysterna gaśnicza
– 303-51 – SCD-42 Iveco
– 303-71 – SLRWys Ford
– 303-72 – SRWys Unimog
– 303-81 – SLKw Peugeot
– 303-90 – SLRr Nissan
JRG-4 PSP Kraków:
– 304-21 – GBARt 2,5/25 MAN
– 304-23 – GBARtPr 2,1/25 +750 Renault – samochód wyposażony w 750kg zbiornik proszkowy
– 304-25 – GCBARt 5/36 Scania
– 305-52 – SD-30 Iveco
– 304-90 – SLRr Suzuki
– 304-82 – SLKw Ford
– 300-89 – SLBus Citroen
JRG-5 PSP Kraków / SGPR “KRAKÓW-5”:
– 305-21 – GBARt 2,5/16 Volvo
– 305-25 – GCBARt 5/40 MAN
– 305-45 – SCRt MAN
– 305-50 – SLPGaz Mercedes
– 305-51 – SD-30 Iveco
– 305-81 – SLKw Peugeot
– 305-71 – SCKn Renault
– 305-72 – SCKn Scania
– 305-82 – SCKw Jelcz
– 305-83 – SCKw MAN
– 305-90 – SLRr Isuzu
– 305K1 – Kontener Ochrony Układu Oddechowego
– 305K5 – Kontener Wężowy wraz z działkiem wysokiej wydajności
JRG-6 PSP Kraków:
– 306-27 – GCBA 9,5/65 MAN
– 306-64 – SLRChem Mercedes
– 306-51 – SCD-37 Iveco
– 306-81 – SLKw Peugeot
– 306-90 – SLRr Suzuki
– 306 K3 – Kontener proszkowy – agregat proszkowy oraz 3 tony proszka gaś. A,B,C
JRG-7 PSP Kraków:
– 307-21 – GBARt 2,5/24 Mercedes
– 307-25 – GCBARt 5/32 MAN
– 307-81 – SLKw Peugeot
– dron DJI Matrice 210
– 307-90 – SLRr Suzuki
– 300-99 – SLDł Renault – tzw. samochód batalionowy (dowodzenia i łączności)
JRG PSP w Skawinie:
– 320-22 – GBARt 2,5/16 Mercedes
– 320-27 – GCBA 9,5/65 MAN
– 320-47 – SLDł Mercedes – samochód dowodzenia i łączności
– 320-81 – SLKw Peugeot
– 320-90 – SLRr Hyundai
JRG SA PSP Kraków:
– 259-21 – GBARt 2/20 Scania
– 259-23 – GBARt 2,9/16 MAN
– 259-25 – GCBARt 5/36 Scania
– 259-51 – SCD-37 Iveco
– 259-90 – SLRr Nissan
– 251-58 – SLBus Volkswagen
JRG PSP Wieliczka:
– 561-21 – GBARt 2,5/25 Mercedes
– 561-26 – GCBA 8/60 Renault
KP PSP Wieliczka:
– 560-55 – SLBus Renault
– 560-91 – SLRr Nissan
JRG PSP Miechów:
– 461-90 – SLRr Isuzu
– 461-25 – GCBA 5/32 MAN
JRG PSP Bochnia:
– 401-22 – GBARt 2,5/24 Mercedes
KP PSP Bochnia:
– 400-55 – SLBus Ford
– 400-81 – SLKw Ford
JRG PSP Olkusz:
– 501-25 – GCBA 9,5/65
– 501-95 – SLOp Citroen
JRG PSP Myślenice:
– 471-21 – GBARt 2,5/16 Mercedes
– 471-25 – GCBA 5/32 Scania
KP PSP Myślenice:
– 470-55 – SLBus Renault
KM PSP Tarnów:
– 360-81 – SLBus Ford
JRG-1 PSP Tarnów:
– 361-29 – GCBA 8/60 Renault
JRG-2 PSP Tarnów / SGRT “TARNÓW”:
– 362-22 – GBARt 2/16 Mercedes. Samochód wyposażony w system gasząco-tnący “COBRA” oraz system piany sprężonej CAFS.
– 362-25 – GCBA 8/60 Renault
– 362-44 – SCRt Scania
– 362-71 – SLRWod Renault
JRG-2 PSP Nowy Sącz / SGPR:
– 252-71 – SLRp Mercedes
JRG PSP Chrzanów:
– 421-39 – GCBM 25/16 Iveco / cysterna gaśnicza
OSP Chrzanów:
– 429-39 – SRMed (Ambulans) Fiat Ducato
KP PSP Chrzanów:
– 420-91 – SLRr Nissan
JRG PSP Wadowice:
– 551-25 – GCBARt 9,5/65 MAN
– 551-90 – SLOp Toyota
KP PSP Wadowice:
– 550-90 – SLOp Dacia
JRG PSP Oświęcim:
– 511-26 – GCBA 9/60 Volvo
KP PSP Oświęcim:
– SLKw – Opel
– 510-90 – SLOp Mitsubishi
– 510-55 – SLBus Renault
KP PSP Brzesko:
– 410-90 – SLOp Kia
– 410-55 – SLBus Ford
OSP Bieżanów:
– 327-82 – GLBM 0,3/1 Citroen
– quad ratowniczy + przyczepka do transportu
OSP Maszyce:
– 339-68 – GCBA 13/48 Steyr
OSP Michałowice:
– 339-59 – GCBA 5,5/32 Jelcz
– 329-39 – GBA 3/16 Volvo
– 339-60 – GLBARt 1/1 Iveco
OSP Wola Batorska (pow. wielicki):
– 569-48 – GCBA 10/65 MAN
– 569-45 – SLOp Peugeot
OSP Niepołomice (pow. wielicki):
– 569-34 – GCBA 10/44 MAN
– 569-91 – SLRr Nissan
OSP Psary (pow. chrzanowski):
– 429-67 – GCBA 9,5/64 MAN
– 429-45 – GLBM 0,4 Ford
OSP Świątniki Górne:
– 328-72 – GCBA 8/32 Tatra
– 329-33 – GLBM 0,2/05
OSP Rusocice: dowóz wody pitnej
– SLKw – Volkswagen T6,
Foto. krakow112.pl