W Pile powstaje fabryka, w której najpierw mają być montowane, a docelowo produkowane podwozia ciężarówki Gralion.
Na mocy porozumienia polskiego przedsiębiorstwa Hilltech Truck z włoskim producentem specjalistycznych pojazdów Tekne Srl produkowane będą dwa typy podwozi Gralion 244 oraz Gralion 266 z pełną homologacją w Polsce i przeznaczone do zabudowy samochodów specjalnych o masie całkowitej od 7,5 do 12,5 tony.
– Ojczyzną aut jest włoska fabryka Tekne. Współpraca, którą nawiązaliśmy z włoskim przemysłem, pozwoli nam na polskim rynku być konkurencyjnym cenowo, a jednocześnie uniezależnić się od zagranicznych dostawców i narzucanego przez nich czasu oczekiwania na gotowe podwozia – mówi Wojciech Maślany, prezes Hilltech Truck. Polski odpowiednik o nazwie Gralion, będzie jednak w niemal 100 procentach oparty na naszych krajowych podzespołach. Będzie więc to w pełni polski pojazd, a jego produkcja ruszy już w tym roku – dodał.
Jak informuje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, podwozia typu Gralion to nowość na polskim rynku pojazdów specjalnych. Ich głównym atutem jest zawieszenie, które poprzez zastosowanie technologii mostów portalowych uzyskują prześwit powyżej 40 cm, co w tej w tej klasie pojazdów jest wyższe od tradycyjnych konfiguracji. Dzięki tak wysokiemu prześwitowi podwozie GRALION zapewnia dużo lepsze możliwości pokonywania trudnych terenów. Dodatkowo pojazd występuje w wersji 4×4 lub 6×6, co gwarantuje pełną mobilność i niezawodność nawet na najbardziej wymagających miejscach.
Wśród potencjalnych odbiorców wymienia się straż pożarną, pogotowie ratunkowe, wojsko, służby celne i służby leśne.
Pierwsze podwozia mają zjechać z linii montażowych już w sierpniu tego roku. Czy zainteresują się nimi firmy, które wykonują zabudowy dla polskich strażaków? Czas pokaże.
Foto. materiały prasowe